Związek Producentów i Dystrybutorów Maszyn Roboczych zwrócił się z pismem do ministra Infrastruktury Dariusza Klimczaka z pytaniem o stan prac nad rozwiązaniem problemu rejestrowania w przeszłości ciągników rolniczych sprowadzonych z państw trzecich, a nie spełniających unijnych przepisów.
Pytaliśmy, czy trwają prace nad wprowadzeniem „abolicji”, tzn. utrzymania w mocy wcześniej dokonanych rejestracji pojazdów niespełniających norm.
Jako Związek stoimy na stanowisku, że użytkowanie, szczególnie w celach zarobkowych, nielegalnych w UE maszyn, wpływających negatywnie na środowisko, jest niedopuszczalne.
W odpowiedzi ministerstwo potwierdziło:
„W ramach nowelizacji planuje się utrzymanie rejestracji dla dotychczas zarejestrowanych bez dokumentów homologacyjnych ciągników rolniczych, by nie obciążać rolników, którzy nabyli ciągniki w dobrej wierze, skutkami wcześniejszych niejasności prawnych.”
W piśmie ministerstwa czytamy:
„Wskazany powyżej projektowany przepis uznający wcześniej dokonane rejestracje nie zdejmie zatem z podmiotów gospodarczych odpowiedzialności za wprowadzenie do obrotu w Polsce ciągników rolniczych niespełniających unijnych wymogów.”
